LVMH, ABD Lüks Pazarının Yavaşladığını Ama Çin’deki İşlerin İstikrarlı Olduğunu Söyledi
PEKİN, 27 Temmuz (Xinhua) — Dünyanın önde gelen lüks holdingi LVMH, ABD’deki lüks pazarının yavaşladığını, ancak Çin’in satış pazarındaki toparlanma sayesinde işlerin istikrarlı kaldığını söyledi.
LVMH’nin Mali İşler Direktörü (CFO) Jean-Jacques Guiony, Salı günkü kazanç açıklaması konferansında, grubun ABD’deki satışlarının, girişlerdeki düşüş nedeniyle ikinci çeyrekte önceki yılın bire bir ile karşılaştırıldığında yüzde 1 düştüğünü söyledi. -seviye sanat satışları.
Guiony, Kovid-19 sonrası teşvik ödemelerindeki düşüşün düşüşe katkı sağlamış olabileceğini ancak kesin nedeninin belli olmadığını belirtti. Guiony ayrıca, LVMH’nin en pahalı markalarındaki yüksek fiyatlı ürünlerin ABD’de iyi durumda olduğunu, muhtemelen enflasyona, öğrenci borcuna ve ekonomiye daha az duyarlı olan daha zengin müşteriler sayesinde olduğunu da sözlerine ekledi.
ABD medya kuruluşu CNBC konuyla ilgili yaptığı haberde “Çin, ABD ile büyük bir tezat oluşturdu” ifadesini kullandı. Rapor, LVMH satışlarının ilk çeyrekte yüzde 17 arttığını ve bunun da Japonya hariç Asya’daki yüzde 34’lük artışın yardımıyla olduğunu söyledi.
New York Times’a göre Nisan 2023’te LVMH hisseleri rekor seviyeye çıkarak piyasa değeri 500 milyar ABD dolarını aşan ilk Avrupa şirketi oldu.
İtalyan lüks moda markası Brunello Cucinelli’nin eş CEO’su Luca Lisandroni, 2023’ü Çin pazarı için “altın yıl” olarak nitelendirdi.
Morgan Stanley hisse senedi analisti Edouard Aubin, “Çin’in bu yıl lüks sektörünün büyümesinde en önemli başarı faktörü olmasını bekliyoruz” dedi.